Un ghid care te ajută să scapi de stres

Cu toții ne confruntăm cu stresul de zi cu zi – fie că este vorba de stresul de a fi ocupat și copleșit la locul de muncă, de a face față crizelor personale, traficului, relațiilor, sănătății, finanțelor … stresul poate fi o mare parte a vieții noastre.

Iar stresul are unele efecte puternice: ne face mai puțin fericiți, mai puțin eficienți, mai puțin deschiși în relațiile noastre, ne antrenează, ne face mai puțin sănătoși și chiar putem crea probleme de sănătate mintală dacă se ridică la niveluri de anxietate.

Deci, haideți să ne uităm la cum să renunțăm la stres, ori de câte ori o observăm.
De ce ne stresăm, simțim anxietate sau ne simțim copleșiți?

Pentru că vrem ca lumea să fie liniștită, ordonată, confortabilă, iar lumea nu merge împreună cu aceste dorințe. Lucrurile sunt în afara controlului, nici ordonate, nici simple, pline de întreruperi și evenimente neplanificate, probleme de sănătate și accidente, iar lucrurile nu merg așa cum am planificat sau ne-am imaginat.

Dar acesta este modul în care este lumea – stresul nu vine din cauză că lumea este dezordonată și haotică, ci pentru că dorim să fie diferită decât este în realitate.

Avem idealuri pentru cum ar trebui să fie alți oameni, cum ar trebui să fim, cum ar trebui să fie totul în jurul nostru. Aceste idealuri nu sunt o problemă – este că suntem atașați de aceste idealuri. Și acest atașament ne provoacă stres.

Vestea bună este că putem renunța la atașamentul nostru, iar lumea nu are nevoie să schimbe o iota. Putem să ne lăsăm liberi, făcând în așa fel încât să scăpăm de stres.

Cum să lăsați stresul să se ducă:
Să presupunem că aveți un moment de stres chiar acum.

Ceva nu funcționează așa cum ți-ai dori, lucrurile sunt haotice sau copleșitoare, cineva nu se comportă așa cum ți-ai dori, ești îngrijorat de ceva care vine.

Prima practică este să se simtă în corpul dvs. și să observați cum se simte fizic stresul. Fiți prezenți cu sentimentul – nu este o problemă să aveți stres în corpul vostru, este doar un sentiment fizic. Puteți observa senzația fizică, fiți cu ea. Aceasta poate fi întreaga ta practică și trebuie să dureze doar câteva momente.

A doua practică constă în a observa idealul sau povestea ta despre situație. Ce cauzează acest stres în corpul tău? Aveți idei despre cum ar trebui să fie lumea, cum ar trebui să fie cealaltă persoană, cum ar trebui să fii tu. Observați ce vă spuneți în privința dvs.: „Ei nu ar trebui să se comporte așa, nu-mi place asta, sunt rău și nu sunt vrednic de iubire”.

Ce-ți spui tu? Este o poveste familiară? Observați că idealul și narațiunea provoacă efectul stresului, anxietății, fricii, sentimentului de a copleși. Ei nu vă servesc foarte bine.

De asemenea, observați că acestea sunt complet fabricate de mintea voastră. Ai creat acest ideal și această narațiune. Vă rănesc și ați făcut acest vis. Nu este nimic de învins, ci doar să recunoști. Vestea bună: dacă ați creat această imagine, puteți să o distrugeți la fel de ușor.

Cea de-a treia practică este de a renunța și de a exista. Cum ar fi să fii în acest moment fără ideal și narațiune? Ai fi în pace. Ai fi prezent în acest moment. Ai fi liber. Poate că te iubesc mai mult (pentru tine sau pentru alții).

Întrebați-vă ce ar fi să nu aveți idealul și narațiunea. Vezi dacă simți cum ar fi, doar pentru un moment. În acel moment, sunteți liberi. Vă puteți relaxa, deschideți mintea dincolo de propria dumneavoastră îngrijorare, și pur și simplu fiți.

Aceasta este o stare de deschidere pe care o puteți face în orice moment. Observă doar senzațiile acestui moment – senzațiile corpului tău, ale împrejurimilor tale. Observați ceilalți oameni din viața voastră și inimile lor frumoase. Observați cât de uimitor este să fiți în viață acum, ce cadou din partea vieții este să aveți vederea, auzul, gustul, un corp. Ce privilegiu, ce bucurie!

Nu trebuie să fiți recunoscători și bucuroși în fiecare moment, dar această libertate de a renunța la ideal, narațiune și la pace … este întotdeauna disponibilă. Chiar și în momentele de haos, puteți fi liberi și chiar puteți începe să apreciați frumusețea haosului.

Lasa un comentariu