Trei moduri de a ne deschide mintea, dincolo de alte mici preocupări

De cele mai multe ori suntem prinși în ceea ce putem numi „minte îngustă”: lumea mică de auto-îngrijorare, dorința de a obține ceea ce vrem și de a evita ceea ce nu vrem.

Aceasta este cauza suferinței noastre – alergând întotdeauna la distragere, procrastinare, prins în griji și temeri, îngrijorați de ceea ce cred oamenii despre noi, de ceea ce lipsește, de ceea ce cineva a făcut pentru a ne jigni și așa mai departe.

Este o mică lume în care suntem prinși, acest lucru îngrijorându-ne mereu de noi înșine. Și acest lucru duce la stres, furie, rănire, îngrijorare, teamă, anxietate și distragere a atenției.

Antidotul este o minte deschisă, vastă – creșterea mai mare a minții care nu este așa dezvoltată și deschisă în diferite alternative și oportunități.

Ce înseamnă o minte deschisă? Se deschide spre ceva mai mare decât preocuparea noastră de sine, deschizându-se la prospețimea momentului.

Să ne imaginăm că există cineva al cărui membru al familiei a spus ceva insultător pentru ei. Ei sunt imediat prinși în mintea lor, gândindu-se cum nu merită să fie tratați în acest fel, că sunt o persoană bună și că această persoană este mereu desconsiderată. Ei sunt îngrijorați de sine, și lumea lor este foarte mică și îngrădită.

Dacă, dimpotrivă, această persoană a scăpat de grijă de sine și și-a deschis conștientizarea la ceva mai larg decât ei înșiși. Momentul experimentat a fost o experiență pură și brusc totul este deschis și vast. Se relaxează în această deschidere. S-ar putea să observe că această altă persoană, pe care o iubesc, suferă într-un fel. Ei trimit acestei persoane compasiune și simt iubire față de persoană chiar și în acest moment.

Aceasta este diferența între mintea îngustă, îngrădită, plină de suferință și mintea vastă, deschisă, proaspătă, nelimitată și plină de dragoste.

Iată trei practici pentru a crește de la mintea îngustă la mintea deschisă:

Practica 1: meditația legată de scăparea ego-ului
Un loc minunat pentru a începe este să stați în meditație și să vă deschideți conștiința și să renunțați la limitele dintre voi și orice altceva. Iată o meditație pe care am creat-o pentru a practica acest lucru.

Ideea este că practicăm abandonul într-o conștiință relaxată, deschisă și apoi începem să relaxăm orice limite pe care le avem între noi și tot ceea ce ne înconjoară. Părăsim construcția pe care am creat-o noi pe care o numim noi, și apoi există doar o anumită senzație, doar o experiență pură.

Este o întoarcere la totalitate. Este o practică minunată.

Practica 2: Schimbă radical „nu știu”
De cele mai multe ori, ne comportăm ca și când știm exact cum stau lucrurile. Nu acordăm prea multă atenție acestui moment, pentru că este plictisitor să acordăm atenție respirației, senzațiilor corpului, senzațiilor a tot ce ne înconjoară, pentru că știm deja toate lucrurile acestea!

Dar, de fapt, fiecare moment este complet proaspăt, complet deschis, plin de noi posibilități de explorare.

Când rămânem în propria minte care este îngustă, aspirăm spre a vedea o lume îngustă. Și este o viziune întărită – știu doar ce vreau să obțin. Știu ce nu-mi place și vreau să evit aceste lucruri. Este punctul forte al fundamentalismului.

Practica lipsei de conștiință radicală este de a acționa ca și când nu ați mai experimentat acest lucru înainte. Totul este complet nou pentru tine, fără preconcepții sau etichete.

Te uiți în jur la tot ca și cum nu ai fi văzut așa ceva. E proaspătă, minunată, uluitoare. Nu există nume pentru nimic, doar experiența pură.

Încercați să mergeți în jurul valorii de câteva minute și vedeți cum este. Fii deschis și curios.

Ceea ce se întâmplă este că devenim mult mai deschiși la vasta experiență. Nu există „Vreau acest lucru” sau „Nu vreau asta”. Este doar „Aceasta este experiența pe care o am acum.”

Aceasta este conștiința pură fără limite și care este vastă.

Practica 3: Deschiderea spre devotament față de ceilalți
Când observ că am ajuns prin minte, încerc să mă gândesc la alții decât la mine.

Această persoană nu este luată în considerare deoarece suferă.

Oamenii pe care îi iubesc sunt mai importanți decât disconfortul meu.

Dragostea pe care o am pentru familia mea este mult mai mare decât micile mele dorințe.

Deschiderea mea până la dragostea pe care o am pentru alții mă face să trec peste mintea mea mică și mă face să ma deschid cât mai mult cu gândurile. Cum ar fi să fii total dedicat altora? Este o experiență proaspătă, nemărginită și vastă.

 

 

Lasa un comentariu