Sfaturi despre cum sa eliminati apa rapid si natural

Pana la 60% din organismul uman adult este alcatuit din apa si cantitatea de apa pe care cineva o retine fluctueaza in functie de obiceiurile alimentare. De exemplu, consumul unei diete bogate in sare poate determina celulele sa se absoarba si sa retina apa. Orice exces de apa pe care corpul dvs. il tine este numit „greutatea apei”.

Retentia de apa are loc in sistemul circulator si poate duce la umflarea mainilor, a picioarelor, a gleznelor si a picioarelor. Nu este cu adevarat un motiv de ingrijorare, dar mentinerea greutatii in apa poate provoca un anumit disconfort si balonare nedorita. In plus, greutatea excesului de apa ar putea fi unul dintre principalii factori care contribuie daca va faceti o greseala de a pierde cateva kilograme. Desi greutatea apei nu este permanenta, nu are legatura cu aportul de calorii si nu contribuie la cresterea pe termen lung a grasimilor, ea influenteaza greutatea unei persoane, facand sa fluctueze cu pana la doua pana la cinci lire sterline pe zi .

Retentia severa a apei poate fi un semn al bolilor cardiace sau renale. De cele mai multe ori, totusi, greutatea apei este temporara si dispare singura sau cu unele schimbari usoare in stilul de viata. Daca doriti sa pierdeti un pic de greutate a apei, acest articol va va arata cateva metode naturale pentru a face acest lucru rapid. Greutatea generata de retentia de apa nu este permanenta si nu contribuie la cresterea pe termen lung a grasimilor, dar influenteaza greutatea unei persoane.

Cauzele retentiei de apa

Mananci prea multe carbohidrati

Carbohidratii pot duce la retinerea apei, deoarece atunci cand consumati carbohidrati, energia pe care nu o utilizati imediat este stocata in ficat si muschi sub forma de glicogen. Fiecare gram de glicogen are trei grame de apa atasat la acesta, ceea ce inseamna ca mai mult glicogen pe care il stocheaza corpul tau, cu atat mai multa apa pe care organismul o va pastra in proces. Cand mancati mai mult carbohidrati decat corpul dumneavoastra trebuie sa utilizati pentru energie, restul se depoziteaza si prin urmare va face sa va simtiti plini si plini de umor.

Unii carbohidrati obisnuiti care pot determina retinerea apei includ cereale, zahar, produse de panificatie, paine, orez si paste fainoase. Cand alegeti sa mancati aceste alimente peste optiuni de alimente bogate in proteine, cum ar fi carne slaba, oua si nuci, veti mari cantitatea de apa pe care o detine corpul. Reducerea aportului de carbohidrati este o modalitate rapida de a reduce cantitatea de glicogen pe care corpul dvs. o stocheaza, ceea ce va duce la reducerea greutatii apei. In timp ce adultii au nevoie de cel putin 130 de grame de carbohidrati pentru a functiona zilnic, dieta americana medie include o cantitate mult mai mare decat aceasta.

Modificari hormonale in timpul menstruatiei

Scurgeri de estrogen in timpul menstruatiei si niveluri ridicate ale acestui hormon sexual de sex feminin pot determina organismul sa retina apa, facandu-va sa va simtiti plini si plini de umor. Celalalt hormon responsabil pentru greutatea apei in timpul menstruatiei este progesteronul, care se inmoaie in ultima parte a ciclului menstrual si duce la retentie de apa si sensibilitate la san. Vestea buna este ca ambii dintre acesti hormoni se reintorc la nivele normale dupa incheierea perioadei. Un alt motiv pentru care femeile ar putea sa retina mai multa apa decat in mod normal in timpul menstruatiei este ca poftele de alimente sarate si carbohidratii sunt frecvente in acest timp, ceea ce adauga la cantitatea de apa pe care corpul o atarne.

Stres

Stresul excesiv poate creste nivelul de cortizol, care este un hormon care influenteaza in mod direct retentia apei. Acest lucru se poate intampla deoarece stresul si cortizolul influenteaza un hormon antidiuretic care controleaza cat de multa apa rinichii va pompeaza inapoi in corp. Aceasta ajuta la determinarea echilibrului de apa al organismului. Stresul excesiv poate creste nivelul de cortizol, care este un hormon care influenteaza in mod direct retentia apei.

Mananci prea mult alimente sarate

Sodiul este unul dintre cei mai obisnuiti electroliti din corpul dvs. si influenteaza foarte mult hidratarea. Daca aveti prea mult sau prea putin sodiu in corpul dumneavoastra, acesta va determina corpul dumneavoastra sa devina dezechilibrat si sa retina lichidul. O cantitate mare de consum de sodiu (de obicei datorita unei alimentatii compuse din alimente procesate) poate creste retentia apei, mai ales daca este cuplata cu hidratare scazuta si putina activitate fizica. Cantitatea de apa pe care o retineti depinde de aportul zilnic de sodiu si de cantitatea de sodiu din sange.

Nu consumati suficienta apa

Lucrul interesant este ca, fiind bine hidratat, de fapt reduce retentia de apa. Corpul tau cauta in mod constant un echilibru sanatos, deci daca te deshidratezi, corpul tau va retine lichidul pentru a incerca sa impiedice nivelul de apa sa devina prea scazut. Consumul de apa suficienta este, de asemenea, important pentru functia optima a ficatului si a rinichilor, care poate, de asemenea, reduce greutatea apei.

Doar amintiti-va, este cel mai bine pentru a obtine un echilibru. Daca consumati prea mult lichid, puteti creste greutatea apei. Monitorizati culoarea urinei pentru a evalua hidratarea. Daca sunteti bine hidratat, urina va fi destul de clara.

Lasa un comentariu