Renunță la rușine

Când ne simțim rușinați, de obicei se întâmplă pentru că am făcut ceva despre care credem că spune ceva rușinos despre noi. Și așa ne arată unde credem că există ceva în neregulă cu noi, ceva inadecvat, urât, care nu merită iubire.

Desigur, această credință nu este adevărată. Dar pentru a renunța la acea credință înrădăcinată, trebuie să o vedem mai întâi. Rușinea ne arată unde se află această credință ascunsă.

Notați credințele care provoacă rușine
Poate fi util să notăm credințele care ne determină să simțim rușinea sau să le spunem cu voce tare (poate unei alte persoane, ca un prieten de încredere sau terapeut). Vorbind, ne ajută să ne clarificăm situația. Și uneori, spunându-le cu voce tare, ne poate face să ne dăm seama că poate suna chiar prostesc.

Deci, odată ce am spus-o cu voce tare sau am scris-o, ne putem uita la modul de a aduce practici de acționare în ecuație:

Lăsați-vă să simțiți rușinea. Nu ne lăsăm adesea să simțim această emoție, pentru că nu ne place. În schimb, deschideți-vă inima și, de fapt, simțiți rușinea în corpul vostru. Fii curios despre asta: ce simți? Unde se află în corpul tău? Ce temperatură, textură, aromă are? Vedeți-l cu ochi noi, cu o minte de începător.
Întrebați-vă dacă credința este adevărată. Dacă credeți că sunteți nedisciplinat, întrebați-vă: „Este adevărat că sunt nedisciplinat?” S-ar putea să se simtă foarte adevărat și solid, dar dacă pune această întrebare, permiteți-i să existe spațiu pentru posibilitatea ca aceasta să nu fie deloc adevărată, sau cel puțin nu este complet adevărat. Ai fost vreodată disciplinat? Există exemple în care puteți indica unde credința nu a fost în întregime adevărată? Lăsați credința să se simtă mai puțin solidă.
Observați bunătatea dvs. de bază. Dacă în inima rușinii noastre suntem convinși că suntem cumva inadecvați, nu suficient de buni … atunci merită să vedem că de fapt suntem buni. Avem o bunătate de bază în centrul nostru. Puteți medita asupra bunătății voastre de bază și începeți să aveți încredere că această bunătate este acolo tot timpul.
Oferiți-vă compasiune și iubire. Dacă aveți o anume credință că sunteți nevrednici de dragoste … puteți dezactiva imediat acest lucru oferindu-vă dragoste. În primul rând, practicați acest lucru, simțind iubire pentru altcineva. Imaginați-vă pe cineva pe care-l iubiți cu drag, și imaginați-vă cazurile în care au avut dificultăți. Trimiteți-i compasiune, o dorință veritabilă ca suferința lor să se termine, o adevărată dorință pentru fericirea lor. Simțiți acel sentiment specific, și de unde vine din inima voastră. Apoi, încercați-o pe pielea voastră: vărsați aceleași sentimente de dragoste și compasiune din același loc în inima voastră, dar în direcția voastră. Și tu suferi și meriți propria iubire și compasiune. Bucurați-vă de acest sentiment și dați dovadă că sunteți vrednici de dragoste.
Dacă practici în acest fel, puteți începe să vă slăbiți credințele care provoacă rușine și să vă simțiți încredințați în bunătatea iubirii voastre de bază. Și dacă faceți asta, rușinea ar putea începe să se îndepărteze, și realizați că nu mai este necesară.

Lasa un comentariu