Găsirea stabilității în etapa anxietății

Trăim în vremuri incerte.

De fapt, lucrurile s-au simțit întotdeauna incerte pentru oamenii care trăiesc în acele etape ale vieții, dar în aceste zile s-ar putea să se simtă și mai intens, cu hiper-conectivitatea internetului, a social media și a mesagerie constantă, comparându-ne cu toți ceilalți și cu o încordare foarte mare, situație politică divizibilă (nu doar în SUA, ci în multe țări). În rândul oamenilor, anxietatea pare să fie în creștere sau cel puțin se poate simți în acest fel pentru multe persoane.

Deci, ce putem face pentru a face față acestei anxietăți?

Nu există o singură soluție simplă, dar există anumite obiceiuri pe care le putem forma pentru a ne ajuta să facem față – chiar să prospere – în mijlocul haosului și al incertitudinii.

Cauzele anxietății:
Pe scurt, anxietatea noastră este cauzată de incertitudine. Este un sentiment de alarmă, de stres, de teamă sau chiar de ușoară panică, când lucrurile se simt neliniștite, se schimbă constant, scapă de sub control.

Simțim acest tip de lipsă de temelie, această lipsă de control tot timpul la un anumit nivel. Dar sunt momente în care acest sentiment este accentuat:

Ne pierdem slujba sau simțim că meseria noastră este instabilă
Intrăm în datorii profunde sau simțim că finanțele noastre nu scapă de sub control
Cineva pe care îl iubim are o criză (cum ar fi criza sănătății)
Ne îmbolnăvim
În familie există un deces
Cineva care nu este potrivit din punctul nostru de vedere participă la alegeri este votat în conducerea țării noastre (acest lucru s-a întâmplat în mai multe țări, nu vorbesc despre nimeni în special)
Te muți într-o casă nouă dintr-un oraș nou
Vă puteți face o idee despre motivele care ne-ar putea face anxioși – sunt toate momentele de o incertitudine sporită și astfel sentimentul de anxietate începe să crească.

Chestia este că, dacă parcurgeți doar una din aceste lucruri, va crește stresul și poate anxietatea … dar atunci dacă lucrurile se calmează, aveți șansa de a vă recupera. Dar dacă parcurgeți în mod constant aceste tipuri de sentimente, nu vă oferă nicio șansă să vă recuperați. Ești constant într-o stare fragilă și totul devine mai stresant.

Cheia nu este să elimini incertitudinea și stresul din viața ta … ci să-ți crești rezistența, permițându-ți să te simți cu picioarele pe pământ, chiar și în mijlocul unui eveniment stresant și incert. Atunci lucrurile nu devin o afacere atât de mare. S-ar putea să vă streseze un pic, dar nu vor fi sfârșitul lumii.
Obiceiurile de bază care duc la acest tip de reziliență și un sentiment de stabilitate, sunt lucruri pe care le poți exersa în fiecare zi:

1. Să ne lăsăm să simțim nesiguranța. Când simțim incertitudine, în loc să ne grăbim să rezolvăm problema… sau să ne distragem sau să ne alinăm durerea cu mâncare sau cumpărături … ne putem lăsa să simțim incertitudinea. Nu vorbesc despre implicarea într-o narațiune despre cum este incertitudinea și de ce este atât de rău, ci în loc să o simțim fizic în corpul tău. Unde este sentimentul localizat în corpul tău? Îi poți acorda o anumită atenție și curiozitate? Poți rămâne cu ea câteva momente? Acest obicei de a ne lăsa să simțim incertitudinea și stresul este transformator – fiecare frică de anxietate devine un loc de exersare, o oportunitate de a fi prezenți cu noi înșine. Devine o șansă de a crea o nouă relație cu experiența noastră.

2. Aflați că este bine să simțiți lipsă de inconsistență. Simțiți anxietate din cauza incertitudinii situației dvs. Dar asta se datorează faptului că incertitudinea devine un motiv pentru a te elibera. Ce se întâmplă dacă, în schimb, am afla că acest sentiment nefondat, incert, este de fapt în regulă? S-ar putea să nu fie complet plăcut, dar nu este nimic de panică. De fapt, poate fi o oportunitate de a găsi bucurie și apreciere în lipsa de temelie – ce este de apreciat în acest sentiment de deschidere completă? Începeți să schimbați modul în care vedeți și reacționați la această lipsă de temei, mai degrabă îmbrățișând-o, decât a lua situația într-o stare de ​​panică.

3. Oferiți-vă dragoste. În mijlocul stresului și al incertitudinii, în loc să ne angajăm în vechile noastre obiceiuri de a ne închide în noi sau a evita, de a ne îngrijora și a necăji … putem încerca un nou obicei de a ne oferi dragoste? Acesta este un mod de a fi compătimitor și prietenos cu noi înșine, indiferent de ceea ce facem. Este ca și cum ai da dragoste unui copil care suferă de durere – compasiunea și dragostea se revarsă din inimile noastre. Putem practica asta pentru noi înșine?

Lasa un comentariu